Topic: Klachten over Marktplaats?

Wat zijn jullie ervaringen met "Het Nieuwe Marktplaats"?

Ik heb die vraag een paar maanden vermeden, omdat er op verschillende plekken op het web al discussie over is, op DutchCowboys bijv. En ook op Klacht.nl zijn 405 openstaande (!) Klachten over Marktplaats te lezen, waaronder de (hier) bekende klacht: Mensen die ten onrechte als Oplichter geblokkeerd worden — ik heb het ook al gezien met twee volkomen betrouwbare Poppenverkopers.

De algemene klacht over Marktplaats betreft de functionaliteit: dingen werken niet.

M.a.w.: Nieuw uiterlijk is altijd leuk, maar..... laat het dan gewoon blijven functioneren: dat de advertentie waarvoor je betaalt, ook toegankelijk is, dat foto's-plaatsen werkt, dat accounts niet geblokkeerd worden vanwege vermeende dubbel-plaatsingen of vermeende oplichterij terwijl beide bewijsbaar onjuist is, dat alle gewenste koppelingen er weer zijn, dat het aantal kliks waarvoor de klant betaalt matcht met de rekening/automatische afschrijving (!) van Marktplaats, —noem maar op, noem maar op. Al die onderwerpen en meer, komen nu voor in die honderden klachten die op het web te vinden zijn.

Marktplaats reageert uit de hoogte, hun meta-boodschap vertaald: de bezoekers zijn domme kippen, die maar moeten wennen aan de nieuwe lay-out. Gewoontedieren, die hun computer maar moeten updaten of upgraden.

Nu heeft Edwin bij Marktplaats gewerkt, hij heeft regelmatig verteld over de professionele werksfeer daar, en kennen we mensen (excollega's, van mij, van Edwin) die er nog steeds werken, en weten we zeker dat die mensen tegoedertrouw zijn, hun best doen, ook niet tevreden naar huis gaan als de klanten klagen en weglopen.

Ik kan dat, die verhalen van Edwin en mijn oud-collega's, niet rijmen met de klachten over de site.

Waarom pakt Marktplaats de problemen niet aan?

Of zijn er echt Miljoenen tevreden klanten die je niet hoort, en maar enkele Duizenden die last van de nieuwe site hebben..?

Let wel: voor andere bedrijven, als banken, is één klant waarbij de site niet werkt al reden om daar iets aan te doen. Marktplaats zou daar best een voorbeeld aan kunnen nemen. Elke klant met klachten, is een klacht teveel.