1 (edited by inekeribeiro 2016-10-19 18:54:33)

Topic: Vandaag een leuk popje van papier mache ontvangen

Ik kwam deze tegen op  MP en deed een bod en mocht haar daar voor kopen
Ontzettend leuk oud popje met hand gebreide kleertjes

Ze is 40 cm lang

http://i66.tinypic.com/tash6x.jpg
http://i64.tinypic.com/2h2dp45.jpg
http://i63.tinypic.com/afj81g.jpg





Hartelijke groet van ineke

Re: Vandaag een leuk popje van papier mache ontvangen

Héél mooi Ineke! Mooi compleet oud popje, met een heel lieftallig gezichtje!
Het oude jurkje erbij is ook erg leuk! Dat heb je heel goed gevonden! (ik krijg bij biedingen af en toe reacties ('nee, we willen minstens....') dat ik denk.... "Huh, is toch veel te duur...?" Volgens mij ben ik géén slimme koper! :-))

Hartelijke groetjes,
Jolie

Re: Vandaag een leuk popje van papier mache ontvangen

Wat een heerlijk geknuffeld popje Ineke! En een schattig jurkje, misschien ga ik dat wel na breien :-)
Ja Jolie, Ineke is goed in het vinden van oude poppen die nog betaalbaar zijn ook!

Hartelijke groetjes, Durvina

Re: Vandaag een leuk popje van papier mache ontvangen

Hallo Jolie en Durvina ja bij deze had ik geluk ,de verkoopster vroeg er 10,00 voor dus ik had haar een mail gestuurd en gevraagd hoe groot ze was .
Toen ze terug mailde zei ik dat ik haar graag van haar zou willen overnemen .
Maar ik zie ook wel eens verkopers die vragen je te bieden en dan is het vaak te laag en dan heb ik zoiets van ze kunnen er voor zich zelf beter een prijs bij zetten die ze in gedachten hebben !

Dus ik kijk vaak bij poppen waar al een vraagprijs bij staat
Ik ben er blij mee ze heeft een vriendelijk gezichtje en met dat stoffen lijfje en het mooi gebreide jurkje
En schoonmaken doe ik denk voorzichtig met een droge schone doek 
en het stof lijfje ruikt nogal naar de rook evenals het jurkje
Dat heb ik al in een sopje voorzichtig gewassen

Maar om het lijfje leeg te halen en het stofje dan te wassen wat
denken jullie ?

Ik ben bang als ik het los haal en de armen en benen er niet meer goed
aan vast kan zetten dat zou zonde zijn toch toch
Voor de rest zit het allemaal nog stevig vast

En ik ben een jurkje van u aan het breien
En heb 1 setje al klaar voor een Rosebud die nog geen kleertjes had ,
hoop er morgen even een foto van te nemen .

Ik ben voorlopig nog thuis en ik weet niet of ik weer zal gaan werken want heb er 2 kwalen bij waar ik medicijnen voor moet slikken moet dat eerst even laten bezinken .

Hartelijke Groet van Ineke

Re: Vandaag een leuk popje van papier mache ontvangen

Ha Ineke, ik zou het lijfje lekker laten zitten. Een rookluchtje vind ik minder erg dan een muffe lucht. Ik heb eens gehoord dat die rooklucht goed tegen de motten is. Of dat waar is weet ik niet, het zou best kunnen. Het lijfje ziet er nog heel goed uit, misschien is het al eens vernieuwd.
Het is echt een leuke oude pop!

Het beste met jou Ineke en neem niet te veel hooi op je vork!

Hartelijke groet van Durvina

Re: Vandaag een leuk popje van papier mache ontvangen

Ha Durvina ,dank u voor uw advies en het lijfje is nog helemaal gaaf

Nee dan hou ik het zo en over de kale plekjes daar denk ik nog over na
vooral het mondje en de wangetjes hebben wat kale plekjes
Maar aan de andere kant heeft dat ook wel wat ,misschien tipjes op de plekjes of zo laten ?

Dank je Durvina ja ik doe het rustig maar heb ook nog gordijnen liggen die moeten worden opgekort er moet van 4 banen een stuk af en zoom in maken
Vroeger draaide ik me hand er niet voor om ,maar nu lijkt alles soms teveel .

Dus iedere keer maar wat ,gister was ik een hele dag uitgeschakeld door de migraine dus ga nu snel mijn bed op zoeken en morgen is er weer een dag

Lieve Groeten van Ineke

Re: Vandaag een leuk popje van papier mache ontvangen

Ja, tabak tegen de motten, ik heb dat ook 'ns gelezen (hier staat het in elk geval ook smile)

De kale plekjes misstaan het popje eigenlijk niet, ze heeft wel een brocante uitstraling zo.. Je kunt er gerust nog over nadenken.

Ik ben héél benieuwd hoe je jurkje wordt, en hoe het setje voor de Rosebud is geworden. Heel veel sterkte en beterschap..! (Kun je de gordijnen niet met strijkband inkorten..? ik heb dat wel 'ns zien liggen, het leek me erg handig.. En als je last van kwalen heb, is lang achter de machine zitten misschien veel te zwaar...)
Lieve groetjes,
Jolie

8 (edited by Durvina 2016-10-22 09:12:17)

Re: Vandaag een leuk popje van papier mache ontvangen

Strijkband, nog niet zo'n gek idee! Ik heb gisteren twee nieuwe broeken voor Kees 6½ centimeter opgekort. Die broeken hingen al 1½ week te wachten, dus eerst maar eens aangepakt.
Zoom er uit gehaald; stootband losgetornd; draad geregen op de goede lengte; stootband er tegen gespeld; aan boven- en onderkant vast geregen en daarna gestikt; 3½ centimeter vanaf de goede lengte de overtollige stof eraf geknipt; met een zigzag steek afgewerkt; de zoom bij het stootband omgevouwen en doorgeregen; de met zigzagsteek afgewerkte rand ook vast geregen en (met onzichtbare steekjes) gezoomd; zoom opgeperst. En dat alles 4 keer. Pff..wat een werk! Had ik maar aan strijkband gedacht!!!

Maar Kees heeft weer een paar nette broeken en die wijde sloebers kunnen in de zak die a.s. dinsdag voor 9 uur op de stoep gezet moet worden ;-)

Dat was even wat anders dan een poppenbroekje.
Allemaal een mooi weekeind en vergeet niet van de herfstkleuren te genieten!

Lieve groetjes van Durvina

Re: Vandaag een leuk popje van papier mache ontvangen

Ha Durvina, ja, wat je zegt: wat een werk!! Knap vakwerk, voeg ik er aan toe! Fijn voor Kees!

Edwin laat het, heel lief, vaak in de winkel meteen doen, en dan zie ik wel 'ns dat ze 'gewoon' boven de oude zoom een extra naadje gemaakt hebben ;-} Bij een spijkerbroek kan zulk smokkelwerk, dan hou je het 'stone-wash-'randje, maar bij een mooie pantalon kan het ècht niet. Dan is vakwerk noodzakelijk.

Ik durf het niet, veel te bang een dure broek te verpesten :-)

Ôh, ik bedenk me iets :-)
Tussen de poppen staat hier een héél oud stukje strijkstof, in een prachtige retro-verpakking:
strijkstof-reparatie
Maar die laat ik staan, dat oude pakje (hoe oud zou het zijn?) is decoratie :-)
Lieve groetjes,
Jolie