Topic: Opgelicht door ene Maaike

Tja gisteren kwam mijn antieke pop binnen.

Volverwachting opengemaakt mijn verjaardagscadeau...

Maar WAT EEN TELEURSTELLING een kapotte.pop.of zo iets. Het totaal is een half hol porselein hoofd  zoals een mal. De  rest opgevuld met een poetsdoek. Lijf ineengeknutseld en opgestopt met sokken en onderbroeken. Het geheel dichtgelijmd.armen en benen van gips die er zeker niet bij horen. Dus ik deze mevr. Gemaild.
Eerst durfde ze te beweren dat het mijn poetsdoek was.en daarna dat ik ze stuk had gemaakt.
Ik.bleef erop hameren dat ik.mijn geld terug wilde.maar je raad het al ...zero..nadat ik dreigde met aangifte wilde ze me 15,00 teruggeven.
En kon ik dat ding prul en nog meer benamingen van haar kanthouden. Nou heb ook geen 15,00 gezien.. waarom ik niet bij haar ben gaan kijken voor die pop ?  Ze vertelde mij een verhaal.ovee haar slechte ervaringen en dat ze daarom niemand meer in huus liet..ik dus ook niet.

Stom van me dat ik in al haar akelige en zielige verhalen ben getrapt.. een ding weet ik nu wel..voor ik een pop koop wil ik ze eerst zien..en anders geen koop.

Ik heb marktplaats ingelicht maar nog niks gehoord
Ik weet miet hoe ik fotos kan uploaden..


Zolderke

Zolderke

Zolderke

Zolderke

Zolderke

Zolderke

de foto van het gezicht in close-up bekijken...

Re: Opgelicht door ene Maaike

Wat een vreselijk verhaal Zolderke..... :-(((

ik heb nog nooit zo'n pop gezien. De ogen lijken me van plastic, en het gezicht lijkt bijgetekend met een viltstift, de wenkbrauwen en wimpers zijn er zo te zien later opgetekend.. Het lijf, en de lijmvlekken en het ontbrekende achterhoofd, en de gipsvulling, ik heb nog nooit zoiets gezien...

Wie doet zoiets....

Heel erg vervelend!!

Heeft iemand een idee wat het voor poppenhoofdje kan zijn..? Ik zou het werkelijk niet weten...

Hartelijke groet,
Jolie

Re: Opgelicht door ene Maaike

Dit was de advertentie:

MP

Heel erg slordig van deze mevrouw, de advertentie-beschrijving van de pop komt niet overeen met de werkelijkheid. Er is meer mis dan alleen een duimpje. En of de pop antiek is, valt te betwijfelen.

Ik heb nu een mapje "MP-oplichters" aangemaakt in mijn browser, en daar staat ze in, samen met die andere mevrouw uit dezelfde provincie.

Re: Opgelicht door ene Maaike

Ik kreeg 12,50 terug stond net op mijn bankrek.
En ze kwam op de marktplaats chat. Mevr. Voelde zich bedrogen. Ze hsd deze pop 40 jaar geleden gekocht in een antiekzaak.
En ik moest haar geloven dat ze niks vsn dit misbaksel afwist  haar woorden
Daarop zei ik dat ze mij daarvoor niet hoeft te bedriegen.en ze me gewoon mijn geld moest terugstorten.trouwens het ging over meer dan 25,00 euro mevr.had al een.prijs in gedachte.
In ieder geval na mijn.opmerking was ze vd chat.
Verder ksn ik zeggen dat het hslve hoofd van.porselein is en dd ogen van evht glas. De wenkbrauwen en lippen zijn ook orgineel geen stift of verf.
Een kennis van mij zei dat het op een vroegere kerkengel leek. Die hadden een halfhoofd zou de veertjes tussen het totaal vergaan pruikje kunnen verklaren. Maar ik vind het echt meer op een mal lijken.

Re: Opgelicht door ene Maaike

Bedankt Jolie voor de tip
Ik heb een advertentie geplaats.met ook de advertentie van de oplichster.verder heb ik de chatberichten tussen haar en mij opgeslagen.
Ben benieuwd naar reactie s
Wordt vervolgt

6 (edited by inekeribeiro 2017-01-11 12:02:20)

Re: Opgelicht door ene Maaike

Ik heb helaas vorig jaar ook zoiets gekocht
Was nalatenschap van oma v diegene die het aan bod
http://i67.tinypic.com/1zwesk3.jpg


Heb het nooit o het forum gezet want was voor mij de 2 de teleurstelling dit jaar
Dus sinds dien ben ik op mijn hoede
http://i67.tinypic.com/f040as.jpg
Ze had net als jouw pop prachtige kleertjes aan ,en ik vermoede dat het om http://i67.tinypic.com/ops2yo.jpgeen replica ging maar het hoofd was net als jou pop .
Zal nog meer foto's plaatsen maar het lijf was stof met lappen gevuld enz.

Groetjes van Ineke

Re: Opgelicht door ene Maaike

Nou kan erger..ik heb nog 4 miskoopsels wel merk maar totaal  kaduuk
Kan ze niet eens verkopen...dus ik zit ermee opgescheept
Er wordt wel gezegt had je dit geld gespaard dan had je nu twee echte poppen gehad..tja makkelijk praten.want hoevaak komt er niet iets tussen dat je het gespaarde moet aanspreken.en de laatste...durf niet eens te zeggen dat mijn verjaardagscadeau een flop is..en zoek  op zu n minst een betere dan deze hier voor volgende week want dan wordt mijn verjaardag gevierd in fam.kring veel hoop heb ik niet....mits me niemand voor stommerik uitmaakt zet ik straks wel photos hier

Re: Opgelicht door ene Maaike

Ha Zolderke, Wat een pech... :-( Ook heel vervelend dat je bij Marktplaats geen respons krijgt, poppen die totaal kaduuk aankomen, poppen die heel anders zijn dan voorgespiegeld... Nee, ik zeg dat niet hoor, van "had het geld gespaard, dan.." Voor hetzelfde geld had je (of ik, of wie dan ook) dan 1 heel dure miskoop gehad... Als je nog maar een paar maanden op Marktplaats actief bent, weet je nog niet wie betrouwbaar is en wie niet, dat is een groot nadeel van MP.. (en ook na jaren blijft het ontbreken van een punten/feedbacksysteem een nadeel...)

Ik zie dat je aparte poppenhoofd toch al 4 x bewaard is...! ik hoop dat er toch nog reacties op komen van een kenner die weet wat het is... En misschien zelfs een koper..
Heel naar van je verjaardagscadeau! Echt, ik zal je niet voor stommerik uitmaken, de foto's van de pop heb ik gezien, ze heeft de pop gewoon héél anders voorgespiegeld..
Hartelijke groetjes,
Jolie

Re: Opgelicht door ene Maaike

Ik heb zo'n vermoeden dat dit aankopen, bv via marktplaats, van deze personen zelf zijn geweest en in plaats van het op te soppen als *bad luck*
Deze poppen zelf weer te koop zetten en daarna net als hun verkoper de vermoorde onschuld spelen....
Ik heb eens een pakket met poppen *maak* spullen gekocht op MP (mijn afkorting voor Marktplaats) jaren geleden, en daar zat een kopje/hoofdje zoals van deze poppen! Misschien is er iemand ooit eens een soort van *creatief* geweest om voor weinig geld met huis/tuin en keuken dingen poppen maakte??????
*DISCLAIMER...IK WAS NIET DIE PERSOON!!!*

*Normal people ignore the Strange and Unusual. I, Myself, am one of the Strange and Unusual....*