Topic: Ik erger me groen

In de jaren 60 waren de sofa poppen hot..maar natuurlijk niet alle.Ik kreeg de complete set van mijn zus die wilde er maar wat graag van af.tja en ik ook. Vind er echt niks aan.Dus rommelmarkt op maar helaas..geen succes 6 poppen voir 15,00 zou toch moeten.kunnen dacht ik... steevast  hoorde ik zeggen...kijk daar heb je die enge poppen.wat heb jij ermee gedaan weggegooid..tja daar wordt je niet vrolijk van. Na 4 jaar ze te hebben geprobeerd op marktplaats kwijt te raken stopte ik ermee. Maar wat kom ik nu al een paar maanden tegen...juist..alleen lees ik steevast  zeer oude Antieke  of..antieke poppen  ondergebracht onder antieke poppen..grgrgr  erger me dood..niet dat hun ze wel verkopen.maar wat een grote onzin. En dan heb je nog die porseleinenpoppen uit de jaren eind 80 tm  half 1990  tjonge jonge  hoezo zeer oud antiek met orginele antieke klefing. Vraag me af  let ik er nu zoveel op nadat ik ben opgelicht of valt het jullie ook op
http://i64.tinypic.com/2e0sbci.jpg

Re: Ik erger me groen

Hoi Zolderke je heb helemaal gelijk 

Bij de Antieke poppen kom ik deze inderdaad vaak tegen en soms ook andere die ook niks met antiek te maken hebben .

Antiek mag eigenlijk alleen antiek heten als het 100 jaar of ouder is heb ik altijd geleerd !

Denk door de antiek uitziende kleding dat ze denken ze op die manier aan te bieden en sneller te verkopen .
Ja ik zelf kijk er altijd maar doorheen , want je komt af en toe zulke rare advertenties tegen
Maar ben je opgelicht doordat ze je zulke poppen aanboden ?

Groetjes van Ineke

Re: Ik erger me groen

Ha Lieve Mensen,
Allereerst, een VEELTELAAT... gelukkig nieuw jaar gewenst allemaal!!

Edwin heeft allerlei onderdelen aan de server vervangen, hopelijk heeft hij NU het storende onderdeel gevonden... Want de server (dit forum) lijkt alweer enige dagen probleemloos te draaien... (klop hout! ;-)) Ik hield m'n hart vast... Zou 'ie blijven draaien...? Het lijkt er op.....

Ja, ik herken het helemaal Zolderke en Ineke! We hebben waarschijnlijk allemaal wel 'ns van iemand of ergens een pop gekocht die er stokoud uitzag, en na het schoonmaken gewoon een lelijk Taiwanees (Sorry Taiwan.. ;-}) Massaprodukt uit de jaren 80-90 bleek te zijn. Iets dat mogelijk de verkoper zelf niet eens doorhad :-/ Het is ook heel lastig, als je een pop krijgt en je niet weet of het een pop is waarmee de 'achter-oud-tante' zèlf speelde, of die zij 'ns had gekocht in een doos "made in Taiwan." Al zijn er helaas ook mensen die bewust 'nep' voor 'antiek' verkopen :-/

Hier staat een grappig engelstalig artikel er over.. Met heel veel foto's, en tekstjes uit de originele advertenties erbij. Wie geen Engels lees, kan de Vertaling lezen via Google-Translate :-)

Ik heb zulke poppen ook liggen, met name gekregen van mensen die niet wisten wat ze ermee moesten... Ik ben nog altijd op zoek naar een "goed plan", een leuke manier om ze om te vormen tot iets grappigs, iets met een knipoog, iets waar een ander wèl plezier aan kan hebben zonder opgelicht te zijn: dus met een jaartal "2017" er in. Maar ik heb nog niets kunnen bedenken.

Op MP zie ik ze ook heel vaak voorbijkomen. Te vaak!
Ik hoop altijd maar dat de kijkers zien dat het nep of nieuw is.

Eigenlijk zou het een aardig idee zijn om er een bod van 1 euro op uit te brengen, onder de naam "nep-massaproduct" ofzoiets, maar ik denk dat de verkoper dat meteen weer weghaalt. Soms kùn je ook alleen maar een hoog bedrag bieden en dan zou ik het niet eens willen proberen.

Het is jammer dat Marktplaats niet werkt met een Sterren-optie, dat je kunt aangeven hoe betrouwbaar je een verkoper vindt. Dan vallen verkopers eerder door de mand, denk ik.

Of dat ze strengere regels hanteren, dat iets alleen bij "Antiek" mag worden aangeboden als het ècht 100 jaar oud is, zoals sommige andere verkoopsites wel doen.

Ik snap ook best dat je af en toe wèl reageert op zo'n advertentie hoor Zolderke. Tussen de "rommel" kan heel goed een leuk ècht Simon&Halbigje of SFBJtje zitten, ik heb ze zo ook wel, met eerlijke breuken en al, kunnen kopen. Voor een prima bedrag.

Dergelijke popjes zou ik ook best voor mijn aankoopbedrag, opgeknapt en wel, willen aanbieden aan jou of aan Ineke. "Algemeen te koop" zou ik ze niet willen aanbieden. Dan komen er misschien weer 'opkopers' op af, die ze daarna misschien oneerlijk ergens aanbieden als "helemaal gaaf!"

Een goede nederlandstalige pagina hoe je nep en replica kunt herkennen, zou best de moeite waard zijn om te maken..!

Hartelijke groetjes,
Jolie

Re: Ik erger me groen

Nee ik ben niet met een oude pop opgelicht  was het maar waar. This niet eens een pop te noemem. Zie fotos die we hier geplaatst hebben. Een half hoofd is enige wat ik in feite had met eroverheen zeer slordig een half vergaande pruik geplakt.de gele lijm kwam eruit geruizeld.

Re: Ik erger me groen

Jolie  ik heb geen verstand van poppen. Maar weet je ik zoek een pop die ik ooit van mijn echte oma kreeg..heel verhaal..toen ik van Ierland naar nederland werdt verscheept als kind zijnde  naar mijn vader. Raakte die pop kwijt. De zoektocht heb ik opgegeven want tjs de antieke pop die ik bedoel kan ik niet meer betalen.en ik wil geen replica. Dit jaar legde mijn kids bijelkaar zodat ik een antieke betaalbare pop kon kopen..tja..niet dus...ik durf geen pop meer te zoeken maar  moet toch met een antieke pop op de proppen komen  voor mijn kids....
O en ik heb  nog steeds problemen met foto s te plaatsen  wat ik ook probeer ik krijg steeds de lastst geplaatste foto
Enne marktplaats....zwijgt als het graf

Re: Ik erger me groen

Ha Zolderke, Heb je een foto van de pop die je van je Oma kreeg...? Er zijn soms toch ècht wel antieke poppen te koop voor een redelijke prijs. Zeker de poppen die een restauratie/gebrek/breuk hebben. Mijns inziens worden die vaak voor te veel geld aangeboden op Marktplaats, er zou m.i. echt over de prijs van een kapotte pop te onderhandelen moeten zijn.
Ik wil je best helpen zoeken! Als iets te duur of onbetrouwbaar is, wil ik dat best ook via mail zeggen..! Niet dat ik alle prijzen weet, maar ik kan in boekjes kijken, en zien of iemand teveel vraagt.
Het probleem met de foto's plaatsen ligt niet aan deze site, dat ligt aan de "afbeeldingen-host", daar kan ik helaas niets aan doen.. :-}
Groetjes,
Jolie

Re: Ik erger me groen

Jolie  ik heb geen verstand van poppen. Maar weet je ik zoek een pop die ik ooit van mijn echte oma kreeg..heel verhaal..toen ik van Ierland naar nederland werdt verscheept als kind zijnde  naar mijn vader. Raakte die pop kwijt. De zoektocht heb ik opgegeven want tjs de antieke pop die ik bedoel kan ik niet meer betalen.en ik wil geen replica. Dit jaar legde mijn kids bijelkaar zodat ik een antieke betaalbare pop kon kopen..tja..niet dus...ik durf geen pop meer te zoeken maar  moet toch met een antieke pop op de proppen komen  voor mijn kids....
O en ik heb  nog steeds problemen met foto s te plaatsen  wat ik ook probeer ik krijg steeds de lastst geplaatste foto
Enne marktplaats....zwijgt als het graf

Re: Ik erger me groen

Ha Zolderke, Heb je een foto van de pop die je van je Oma kreeg...?

Wie weet herkent iemand haar, en kun je de pop alsnog vinden.. De meeste poppen zijn te koop in een brede variatie van prijzen, van heel betaalbaar met veel slijtage, tot heel duur in de originele verpakking... Misschien valt het mee!
Groetjes,
Jolie