Topic: kammer & Reinhardt

hai,

ik vond vandaag deze kammer & reinhardt pop op de achterkant staat 114 en daaronder D, het k*r logo er staat in de nek ook nog avdk 88 maar lijkt alsof het er later op is geplaatst.
ik weet niks van deze pop en als ik zoek op 114 dan vind ik voornamelijk Gretchen. ik ben benieuwd naar het jaartal waarin deze gemaakt is en de eventuele waarde, zoals hij nu is.
waarschijnlijk wel met originele kleding maar zonder haarstukje.
alvast bedankt,

mvg Gerard
http://farm8.staticflickr.com/7371/8721080222_3a7c3cdd0f.jpg

Re: kammer & Reinhardt

hoi gerard,
over de waarde kan ik je niet zoveel zeggen omdat dit duidelijk een replica/reproductie pop is.
misschien dat jolie wat meer weet over de huidige waarde van replica's.
ik kan het zien aan de schildering van haar gezichtje, ik schat dat ze op haar oudst een jaar of 35/40 zal zijn maar ouder verwacht ik niet.
de antieke hebben vaak een echt heel fijne beschildering die je niet vaak echt lijkend ziet bij replica's, ze zijn vaak iets minder fijn en de ogen hebben toch een net iets andere uitdrukking.
al worden ze tegenwoordig steeds moeilijker te herkennen.
reproductie wil zeggen nagemaakt uit antieke mal van de kammer en reinhardt 114.
je kunt dit ook zien aan de binnenkant van het hoofd, is de kleur van het hoofd binnenin wit dan is het een antieke pop, heeft de kleur van het porselein dezelfde kleur als de buitenkant van het hoofd dan is het een replica/reproductie.
ook de aankleding vand e pop is voor de verkoop natuurlijk belangrijk.
het is misschien geen echte antieke maar zeker een mooie replica van een bekende maker.
ik hoop dat je zo een beetje geholpen bent wat betreft informatie.
vandaar ook de malnummers en waarschijnlijk de extra toevoeging, die kunnen ze er bij hebben geschreven/gegraveerd of er in hebben gedrukt.
helaas zijn replica's nooit zo duur als de echte antieke maar ze zijn ook zeker niet waardeloos.
in nederland hebben ze minder waardering voor reproducties, maar in duitsland schijnen ze meer gewaardeerd te worden.
het is zjammer dat ze in nl ze niet zo waarderen want er gaat een hoop werk in zitten.
wat belangrijk is voor de waarde is:
de lengte, is het hoofd gaaf of heeft het beschadegingen en/of haarlijnen.
wat voor type lijfje heeft ze, stof of porseleijn of een geleed hout lijfje.
heeft ze slaapogen of vaste ogen, welk malnummer in dit geval 114.
misschien dat je er op ebay een mooier bedrag voor krijgt als op marktplaats mocht je haar willen verkopen.
helaas is de markt voor poppen erg slecht op moment en worden er lage bedragen geboden.
ik zou zeggen succes, mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel en zal ik mn best doen ze te beantwoorden.

Re: kammer & Reinhardt

Wow, bedankt voor al deze informatie.
ik heb zojuist de binnenkant van het hoofdje bekeken en deze is idd dezelfde kleur als de buitenkant, ter hoogte van de oogjes is witte klei of iets gebruikt.
dan zou 88 waarschijnlijk 1988 het jaartal zijn waarin deze is gemaakt.
ik baal wel ontzettend dat het geen originele is omdat ik hem waarschijnlijk niet zelf ga houden. ( ik hoopte stiekem dat het in de vier cijfers zou lopen wink )
het hoofdje  en handjes, voetjes zijn gaaf, het is echter wel bevestigd aan een stoffen lijf.
volgende keer meer geluk er komen nog een boel rommelmarkten aan deze zomer.

ik heb vandaag nog een pop gekocht deze heeft als merk een ruitje met daarin de letters SF. waarschijnlijk ook een reproductie " ik ken het merk verder niet maar volgens mij zie ik vaag een copyright logo staan met 1996 kan ook 1946 zijn.

Re: kammer & Reinhardt

Ha Gerard,
Welkom op het forum!
Wat Mieke zegt klopt inderdaad, ze is een Replica.. Jammergenoeg heb ik zo gauw niet kunnen vinden welke maker (m/v) "avdk" is, het zal inderdaad 1988 zijn..
Replica's kunnen op eBay of in Duitsland (wat Mieke ook al zegt :-)) nog best iets opbrengen.. Soms gaan ze voor bedragen boven de 100 euro weg.. Maar osm ook niet, zeker in NL is er op dit moment (helaas...) weinig interesse voor Replica's..
Zelf heb ik er een aantal, ik tel er zo gauw al 4 :-) Sommige poppen zijn alleen betaalbaar in de Replica-variant. (Jules Steiner, Bru) En er zijn ook mensen die het erg leuk vinden om zo'n pop op te knappen, pruikje erop, jurkje wassen.. helaas heb ik het idee dat die momenteel meer in Duitsland en The UK te vinden zijn.
Mocht je haar op eBay zetten, dan kun je kiezen ook naar het buitenland te verkopen, in .NL is momenteel (als ik zo kijk) zelfs koop-animo voor èchte antieke poppen laag :-(
(Jammer hoor, want ik zou af en toe best een paar opgeknapte poppen willen verkopen.)

Een ruitje met SF.... ik heb het zo gauw niet kunnen vinden (maar het eten is hier ook bijna klaar, ik moet snel weer gaan ;-))

Enfin, toch ook veel pleizer met zoeken èn met de verkoop!
Groetjes,
Jolie

Re: kammer & Reinhardt

dankjewel en eet smakelijk Jolie,
ik kwam er een tijdje terug al achter toen ik een paar wildebras en schildpad poppen wou verkopen dat er weinig vraag naar was. Daarom hoopte ik een klein beetje dat dit een erg zeldzame versie zou zijn, desondanks ben ik er blij mee hoor, ze koste bijna geen cent. Met deze informatie ben ik wel een stuk zekerder bij een eventuele duurdere aankoop.

nogmaals dank hoor, ik zal zelf ook even op zoek gaan naar de "sf" pop misschien lees ik het ook wel helemaal verkeerd.

Re: kammer & Reinhardt

ha Gerard,
Jee ja, zèlfs weinig animo voor de populaire Schildpad- en Wildebraspopjes.. Wat een dieptepunt. (Ja, of juist een heel goede tijd om juist.. aan een mooie verzameling te werken :-))

Ik heb alle logo's 'in een Ruit' bekeken in het boek van Cieslik, en daar zit geen 'SF' bij, en SF komt ook niet voor bij de afkortingen daarin.. Maar in dat boekje staan het meest Duitse poppen, dus een Poppenmaker uit een ander land kan het ook nog zijn (of een nietgenoemd merk, niet alle logo's staan in het boekje ;-})

Een leuk puzzelstuk! ik ben benieuwd of je nog iets vindt!
Groetjes,
Jolie

Re: kammer & Reinhardt

ik heb haar ook niet kunnen vinden, maar vandaag wel een andere leuke pop gevonden, ik post hem zodra even in een nieuw topic.