Ha Durvina,
Afgelopen weken ben ik met je patroontjes aan de slag gegaan!
Ik denk dat ik nu weet waarom het 'gaatjes' worden, de meerderingen... Door de streepjes.. Dan begint elke naald met een nieuwe kleur (drie bolletjes, per naald afgewisseld) en worden de (eerste) steken te los.. :-/ Als ik het dus nòg ns brei, maar dan met één kleur, zal het misschien beter worden.. :-)
Hier de twee delen voor het broekje voor het Ratti-popje (ze zal zo rond de 45 jaar oud zijn :-))
Ingezoomd op 1 broekdeel ku je zien dat de draadomslag, de kleurwisseling, aan de randen niet zo heel mooi is.. Bij de tailleband had ik ook een mindering gedaan, die is ook iets te zichtbaar..
Maargoed, het is uiteindelijk toch een vrolijk, iets te groot ;-) tuinbroekje geworden :-)
Als jasje wilde ik iets met veel kleur, dat ook mooi bij de blauwe oogjes van het popje zou staan..
Het is gebreid van kleine restjes wol, in bij elkaarpassende tinten, met een soort pauwachtig ajourpatroontje; tot aan de oksels is het één lapje, daarna is het in drie delen (deel voor deel) opgebreid naar de schoudernaad.
Daar heb ik een boordje en mouwtjes aangebreid, —en Oh wat kan dat popje eigenwijs kijken :-)
Ter versiering van jet jasje heb ik nog kleine bloemetjes gehaakt, en die er weer opgenaaid met kleine pailletjes:
Het broekje is een klein beetje te lang geworden, heeft nu omgeslagen pijpjes, maargoed, ik kan het altijd nog ns overbreien. Hier nog een fotootje met alleen het (tuin-)broekje aan:
Het schattige hemdje en het korte broekje van Juultje lijkt me ook èrg leuk om na te breien!
P.S., het popje links in de foto, met het roze pakje aan, dat volgens Rosalie "veel te veel lippenstift op heeft" (ze heeft wel een beetje gelijk, maar zo is het popje gemaakt) is een merkloos popje uit de Kringloopwinkel, dat we met mooie handgebreide kleertjes en al zo gekocht hebben.
Hartelijke groetjes,
Jolie