1 (edited by Mummyfrom2 2013-06-01 19:44:53)

Topic: welke benodigdheden & waar te koop.

hoi hoi,
ik dacht misschien is het handig deze dingen eens in een aparte topic te vermelden.
ik was namelijk op zoek naar het stuk waar ik ergens had gelezen waar ik het koord elastiek kon kopen maar kon het bij de grote hoeveelheid teksten niet zo snel terug vinden.
papiermachee pasta  en acryl verf is bij de meeste hobbie winkels wel te koop.
milliput kan gekocht worden bij een modelbouw winkel.
houtlijm bij alle doe het zelf zaken als praxis en gamma.
en aceton gewoon bij de apotheek of drogisterij.
maar dingen als:
koord elastiek
panama zeep
vernis
aderscharen
krokodillen klemmetjes
zijn vaak wat moeilijker te vinden en het zou ik denk ook voor anderen makkelijk zijn als er een aparte topic over was waar je het direct allemaal terug kan vinden.

groetjes van hier, mieke

Re: welke benodigdheden & waar te koop.

Ha Mieke,
Ja, inderdaad, het is lastig terug te vinden in sub-sub-sub-postjes!

Koordelastiek en aderschaartjes/krokodilleklemmetjes (en ook oogtransferplaatjes, miniatuurnaalden/knoopjes en kurken-kopdeksels voor Franse poppen) kun je in elk geval kopen bij mevr. Bochove, ze heeft gelukkig een Marktplaats advertentie:
http://www.marktplaats.nl/verkopers/13993875.html

Voor andere/extra adressen houd ik me ook altijd aanbevolen!
Groetjes!
Jolie

Re: welke benodigdheden & waar te koop.

leuk dat adresje,
ik heb 2 keer gemaild bij gebrek aan een nummer,
totaal geen reactie.
kijk ik weer aadvertenties verwijderd op die van de kruken kopdeksel na.
het zou toch gewoon fatsoen mogen heten als de artikelen op zijn mensen dit even te mailen?
i.p.v. ze in het het gewisse te laten?
beetje jammer, dus ik ga op zoek naar een ander adresje, zou nu toch graag wle eens een keer dik koord elastiek en milliput willen hebben.
groetjes mieke

Re: welke benodigdheden & waar te koop.

Ha Mieke,
Sinds de vernieuwing van de Marktplaats-site, zitten er héél erg veel bugs in de site... Bij http://www.dutchcowboys.nl/ staat er ergens een artikel met zo'n 600 reacties, en ook bij http://www.klacht.nl/marktplaats/  staan 413 (!) gemelde en onafgehandelde Klachten over het functioneren van de Marktplaats-site.

Het is bijv. helemaal niet bekend, of je bericht aan de Verkoper überhaupt is aangekomen... ;-/ In de gemelde klachten is dit nl. een veelvuldig terugkerend probleem.

Ook uit privé-mail van bekende MP-Verkopers weet ik dat er "Vreemde Dingen" aan de hand zijn op MP, gisteren ontving ik nog zo'n privé-bericht.

Wat MP bijvoorbeeld schijnt te doen (ik wil hier graag een foto van hebben, dan kan ik erover schrijven) is bij Vraagstellers een melding meezenden dat iemand een Fraudeur is. OF dat terecht is, kun je nergens checken.

Inmiddels weten we dat er
A) inderdaad Fraudeurs actief zijn, maar ook
B) dat er regelmatig mensen ten onrechte als Fraudeur worden aangemerkt.

Dus wat moet een Verkoper met een VRAAG over een Product, als MP er een melding bij meestuurt: "Deze koper zit in ons systeem als Fraudeur."?

Eigenlijk wilde ik er (nog) niet over schrijven ZONDER foto of beeldschermafbeelding van dit bericht/probleem. Maar nu je meldt dat je geen reactie krijgt, dan kan ik niet anders dan zeggen dat MP op dit moment vreemde dingen doet met berichten aan Verkopers.

Deze Verkoper http://www.marktplaats.nl/verkopers/13993875.html is ABSOLUUT betrouwbaar. Ik heb nooit {geen reactie} gehad en volgens mij andere Kopers hier ook niet.

Mijn voorzichtige conclusie (vakantie of ziekte kan ook een optie zijn, het verwijderen van advertenties gaat automatisch als ze 'lang genoeg' staan) is dat ook dit weer onder de Bugs-In-De-Nieuwe-Marktplaats-Site valt.

Het is gewoon erg jammer dat MP de Kopers en Verkopers, die haar site groot gemaakt hebben, zo weinig serieus neemt, en ze opscheept met een site waarop Dure Advertenties met Producten Waar Niemand Op Zit Te Wachten belangrijker zijn dan de advertenties die minder duur zijn, maar waar mensen zoals jij en ik gericht naar zoeken :-/

Groetjes!
Jolie

Re: welke benodigdheden & waar te koop.

hoi jolie,
ja ook dat heb ik al eens te vaak ondervonden.
geen melding van fraudeurs ofzo maar wel direct een melding als iemand in het binnenland zit.
het replica woord mag nog steeds niet gebruikt worden, reprodutie echter weer wel.
sinds het nieuwe marktplaats ligt de site er regelmatig uit voor onderhoud.
soms komt mail verkeer niet door of vertraagd.
dan ben ik blij dat ik geen dure betaalde advertentie(s) heb.
en ik vraag me eigenlijk af wat marktplaats bedoeld met de term fraudeurs.
staat het voor oplichters?
ik hoor ook verhalen over mensen die na het verkrijgen van je gegevens er van alles mee proberen te betalen/aanvragen.
je wordt er alleen maar wantrouwiger door en dat komt de website niet ten goed.
een rating systeem zo perfect zijn en niet alleen voor verkopers ook voor bieders.
want ook daar kan nog een hoop verbeterd worden.
maar goed, bed tijd.
hopelijk komen de advertenties nog terug en gaan ze er niet mee stoppen zoals poppemeke.
weltrusten en tot wederhoren, groetjes mieke

6 (edited by Mummyfrom2 2013-07-03 22:21:39)

Re: welke benodigdheden & waar te koop.

hoi joilie en iedereen,
nou ik ben dus alles behalve blij laten we maar zeggen.
ik heb vorige week maandag opnieuw gepoogd een mailtje te doen bij het adres wat hier op de site stond voor poppen spullen.
ik heb milliput en ealstiek besteld.
nou wou ik het dat weekend overmaken maar kwam het geld dinsdag pas binnen.
dus ik heb haar gemaild dinsdag dat de bateling als nog gedaan was en mn adres gegevens mee gemaild.
geen reactie gekregen hierop.
nou had ik vrijdag of zaterdag nog een mailtje gestuurd naar  de mail die in hun mail stond vermeld en naar de mail van marktplaats van hun.
of ze me misschien duidelijkheid konden geven of de bateling goed was binnen gekomen en enig idee hadden wanneer ze het op gingen sturen.
ook hierop geen reactie, dus gisteren heb ik weer gemaild omdat ik ook gisteren wederom niks heb ontvangen en ook vandaag weer totaal geen reactie.
het is nu al een week geleden dat ze de betaling hebben binnen gehad want dat duurt uiterlijk 1 dag.
ik vind het niet erg langer te wachten op mn spulletjes zolang ik op de hoogte wordt gehouden en weet waarom.
ik heb ze dus net gemaild dat als ik morgen nog niks van ze heb gehoord ik aangifte ga doen van oplichting bij marktplaats en politie.
ik vind het jammer maar als ik na een week wachten en 3 mails nog geen reactie krijg dan is dat toch de enige optie lijkt.
jammer dat het dan zo moet.
heb ze ook gemaild dat ik er ook hier een melding van zou maken omdat ik hun naam hier vandaan heb.
in en in triets dat mensen blijkbaar het een normale zaak vinden om zo om te gaan met kopers.
ik blijf hopen dat mn milliput en elastiek alsnog binnen komt maar ik ben bang dat dat niet meer gaat gebeuren.
en als ze het al hadden opgestuurd maar het is fout gegaan bij de post.nl dan kunnen ze toch gewoon hun emails beatwoorden,
dan weet ik iniedergeval waar ik aan toe ben.
ben niet blij en er ook niet gerust op.
of is het een hele oude dame die plots in het ziekenhuis terecht kan komen.
tja het is gissen, voorals nog hoop ik morgen op een reactie.
nouja de groetjes een gefrustreerde mieke

Re: welke benodigdheden & waar te koop.

hallo allemaal,
nou het is opgelost, vanmorgen stond er in mnmail eindelijk een berichtje.
ze hadden mn mail met het adres blijkbaar niet binnen gehad of het is zoekgeraakt ofzo.
want ik heb het naar beide emaild gestuurd, maar goed ik heb ze vandaag nogmaals naar beide mails mn adres gegevens gestuurd en als het goed is heb ik het nu binnen kort ook echt in huis.
ben blij!
kan ik eindelijk aan de knutsel en is mn vertrouwen herstelt.
dacht meld het even, groetjes mieke

Re: welke benodigdheden & waar te koop.

Ha Mieke!
Wel vervelend dat jij nu zo erg lang op je spulletjes moet wachten! Maar ik was niet bang dat het niet goed zou komen. Het is echt wel een vertrouwd adres. Zelf heb ik er knoopjes, milliput, klemschaartje en al een paar keer rond elastiek besteld. Ik hoop dat het gauw door je brievenbus komt, dan kan jij aan de slag!
Groetjes van Durvina!

Re: welke benodigdheden & waar te koop.

Ha Mieke en Durvina,

SORRY voor m'n late reactie! Hier is het Laatste-Schooldagen-Vlak-Voor-De-Vaknatie-Stress, ik zag wel dat er nieuwe berichtjes waren, hele leuke over je mooie Swaine-enCo-pop, en ook deze, maar had nergens een minuutje tijd om een stukje te typen...

ik kreeg net ook een privé-berichtje van een lezer, met deze advertentie:
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr … cotta.html Daarin staat dat ze (Nel, denk ik dat ze heet) haar nieuwe mailadres (nog) niet kan koppelen aan de advertentie.

Echt (de techniek van) Marktplaats hoor... Door dit soort kleinere advertenties zijn ze groot geworden, maar alle aandacht gaat naar de commerciele verkopers met dure top- en admarktadvertenties. Kleinere adverteerders moeten het tegenwoordig doen met krukkige techniek.

Hopelijk komt er weer goede concurrentie voor Marktplaats, dan zal hun techniek misschien weer verbeteren.

Alvast een heel zomers weekend gewenst, lieve groetjes,
Jolie

Re: welke benodigdheden & waar te koop.

hoi jolie,
het is helemaal goed gekomen.
over marktplaats, pffff de lijst is te lang om op te noemen zo onderhand, maarja ik probeer me er niet druk om te maken.
al word ik nog steeds erg snel aangebrand van onzin bieders hihi.
ik moet haar nog wel even mailen maar was zo belachelijk druk.
ik heb echt elke dag afgelopen 7 dagen 6 uur staan opvouwen en wassen.
had zo'n wasgoed achterstand en vandaag vierden we de verjaardag van 3 van ons 4 persoons gezinnetje.
dus het hele huis moets schoon en t was gewoon even chaos.
maar ik had zoiets van: nu of nooit, ik ga ook nu echt voor de grote zomerschoonmaak, even een week de mail de mail laten.
2 uur naar bed en om half 8 weer op.
overdag druk met 2 kinderen en alles wat er bij komt kijken, en een vriend die allemaal afspraken heeft en autistisch is.
soms kun je gewoon even niet, mag het dan ook even zo heel af en toe.
dus dat jij ook menselijk bent en soms niet aan al je dingen toe komt, dat kan toch niemand je kwalijk nemen.
iedereen heeft dat wel eens en dan moet je gewoon even prioriteiten stellen.
maar de milliput is binnen en we hebben mail contact gehad, dus ik kan aan de slag en moet eigenlijk al weer nieuwe bestellen hihi.
heb 1 avond mn ding kunnen doen en ben flink wat uurtjes door gegaan.
maar vond het erg plakkerig en zwaar, ruw te kneden en te boetseren.
het wou op somigge stukken niet goed hechten.
achja het blijft oefenen maar vond het wel heerlijk.
mn handjes zijn best goed gelukt smile
zal snel proberen wat foto's te maken, maar had er toen echt geen tijd voor.
maar heb de smaak te pakken en wil snel weer verder.
het schuren vind ik echter erg moeilijk, ik blijf een beetje hele kleine putjes houden hier en daar.
ook is het ook erg moeilijk presies te schuren,
ik wil het goede er om heen niet beschadigen.
achja ik voel me soms een kluns als ik de foto's hier zie maar stukje bij beetje komt het wel.
ik moet 1 dezer dagen ook even de restauraties door lezen want ik liep nog tegen een vraagje aan.
maar komt morgen wel, als ik en nacht fatsoelijke rust heb gehad.
dus slaaplekker, groetjes mieke

Re: welke benodigdheden & waar te koop.

Wauw, lees ik dat goed Mieke, zijn 3 van je huisgenootjes op dezelfde dag jarig, of, vierden jullie het gewoon in 1 keer? In elk geval alsnog gefeliciteerd :-)! (een maand, eh, of twee ;-}) te laat ;-})
Ja, wat je zegt, schuren is soms lastig... ik een tasje vol verschillende maten schuurpapier.. Ook 'maat superfijn', soms heb je boven de 400 nodig om iets mooi te krijgen.. Maarja, dat heb je vast ook al geprobeerd! En Misschien ziet het er op de foto 'fijner' uit dat het in werkelijkheid is hoor... in mijn restauratieplekken zie ik vaak ook nog wel verschil.. en soms ontdek ik met een dikke bril op zelfs plekken in poppen die ik eerder niet gezien had! Dan ben ik een beetje 'opgelicht' zeg maar, heeft een pop tòch een beschadiging die ik bij aankoop niet gezien had ;-/ (Moet ik maar niet zo ijdel zijn, en **altijd** die dikke bril op zak hebben ;-/)
Enfin, ik lees weer even verder, je ziet: ik loop zwáár achter met de Forumreacties!
Groetjes,
Jolie