1 (edited by marjandegraaf 2016-12-21 00:20:06)

Topic: KAN IEMAND MIJ HELPEN MET DEZE POP ALSJEBLIEFT?!

Ik heb een pop van mijn tante gekregen 10 jaar terug. Ik weet helemaal niks over deze pop. Ik ging op Google kijken en zag dat er op deze website meer informatie staat over poppen. Zouden jullie mij alsjeblieft informatie willen geven? Ik wil hem namelijk verkopen. Maar ik weet niet hoeveel hij waard is?
Ik heb al een advertentie op Marktplaats gezet. Zie hier de foto's :

http://i66.tinypic.com/2zqugdw.jpg

http://i64.tinypic.com/14m9qtt.jpg

Alvast bedankt!

Re: KAN IEMAND MIJ HELPEN MET DEZE POP ALSJEBLIEFT?!

Hoi Marjan,
Je pop is een moderne 'Contemporary Porcelain Doll', fraaie poppen in victoriaanse kelding, gemaakt na 1980, hier kun je meer lezen over dit type pop (engelstalig.)

Ze zijn met veel detail en aandacht gemaakt, er zijn er alleen best veel van gemaakt... :-} De waarde kun je het best nazoeken door op ebay te kijken en te vergelijken.
Ik zou, al is het een heel nette pop in geode staat, niet van de hoogste prijs uitgaan: het aanbod van moderne poppen is heel groot, soms staan ze erg lang te koop :-}

Groetjes,
Jolie

Re: KAN IEMAND MIJ HELPEN MET DEZE POP ALSJEBLIEFT?!

Het klinkt misschien niet lief....maar vaak als je de jurk van de pop alleen op marktplaats zet...dat je daar meer voor krijgt dan voor een hele porceleinen pop!!!

Dit omdat er een tijdje heeeeel veel van dit soort poppen zijn gemaakt, alleen andere kleding en kleur haar...maar de meeste allemaal met ongeveer hetzelfde snoetje!
En er zijn mensen die liever een set nieuwe kleding voor hun pop die ze al hebben kopen...dan weer een hele nieuwe pop....

Ikzelf koop zo van deze poppen op rommelmarkten. Thuis gekomen ontdoe ik ze van hun kleding, onderbroek en schoenen en soms als de pruik mooi is *sloop* ik dat er ook af. Soms zelfs met grof geweld buiten *als je begrijpt wat ik bedoel! ;-) * De kleding wordt dan netjes gewassen en soms gerepareerd daar waar nodig, of iets veranderd en dan voor bepaalde poppen van mijzelf gebruikt!
De poppen zelf zet ik dan in hun nakie op Marktplaats als partij, voor de doehetzelvers!

*Normal people ignore the Strange and Unusual. I, Myself, am one of the Strange and Unusual....*

Re: KAN IEMAND MIJ HELPEN MET DEZE POP ALSJEBLIEFT?!

Ha Lady Arachnia, ja, dat is met de Veelgemaakte poppen uit Taiwan helaas vaak een wijs besluit...!

Zelf ben ik ook al een tijdje "een Kerststukje" met een paar van zulke poppen aan het maken.. Denk: 'Maria, Kindje, een Aureool van Gouddraad...' Maarja, er zit veeeeel tijd in, en ik zie het al gebeuren dat er zelfs dàn 0,0% interesse voor is.. (Terwijl zoiets m.i. ZO leuk zou staan in een Kerst-etalage ;-) ;-))

Er is in elk geval inderdaad zeker veel creatiefs met de poppen en hun fraaie kleertjes te doen..!

(Wel suf dat ik doorgaans met een reusachtig tijdsgebrek probeer 'creatief' te zijn, en dan in de bloedhitte (het is hier 29 graden ondanks de open ramen en de grijze wolken buiten ;-}) al met een kerststukje ben bezig geweest ;-} ;-))

Groetjes!
Jolie