Ha Ineke,
Even een testje, met Facebook... Facbeook heeft natuurlijk bergen scripts, maar wieweet zijn ze zo gemakkelijk dat het mogelijk is om "openbare foto's" (die je zelf als "openbaar" hebt geupoad bij FB) elders in te sluiten...
Zelf doe ik nog maar weinig met Facebook, het is een waterval aan rare dingen geworden, naar mijn smaak :-) Maar ik heb in het verleden wel foto's op FB gezet..
Dus ik test even met dit FB-album uit december 2012 :-) Dat zou leesbaar moeten zijn voor "iedereen."
Daar pak/kies ik dan 1 foto uit.... + doe bij die foto (rechtermuisknop) "Toon foto op een apart tabblad/venster"..... +kopieer de hele URL (helaas de hele, complete URL, een deel werkt niet..) ......+ pak die hier in de IMG-code.
Zou het plaatje zichtbaar worden...........?
En.... MOCHT het (Heubach Köppelsdorf-popje, Evelientje na restauratie) bij mij zichtbaar zijn.... (Ja! Jippie!) Is het bij jou/de lezers hier.. dan OOK zichtbaar....?? Geen idee!!
Stel dat het plaatje bij iedereen zichtbaar is.. Dan is dit eventueel een oplossing voor iedereen die een Facebook-account heeft... :-)
Het is goed om te weten dat Facebook voorwaarden heeft, waarin je zèlf eigenaar blijft van je afbeeldingen, maar waarin Facebook het recht heeft om ze te vertonen, zolang je het Foto-album online hebt staan. Nu denk ik niet dat Facebook online-poppenboeken zal gaan maken, en volgens de voorwaarden kun je je er dus àltijd weer uit terugtrekken, door de foto-albums van Facebook af te halen. (Tot zover de 'kleine lettertjes van Facebook'.)
Hartelijke groetjes,
Jolie