Topic: Hoe werkt dit Forum? Wat kan ik hier doen?

Bent u eigenaar van een Onbekende Pop, dan kunt u hier een Beschrijving en Foto's posten.

Andere liefhebbers, kenners en verzamelaars kunnen dan reageren en hun indruk geven (bijv.: "bij het merkje 'Special 2 1/2' denk ik aan een Simon & Halbig-pop.")

Het gebeurt namelijk TE vaak dat mensen op internet-verkooppunten een onbekende pop aanbieden, waar opkopers een veel te lage prijs voor bieden, in de hoop dat de eigenaar onbekend is met de waarde van de pop.

Omgekeerd komt het ook voor dat mensen Onbekende Poppen aanbieden met een verkeerde beschrijving, die de pop 'waardevoller' maken. Zo zag ik gisteren nog een Zanini & Zambelli-pop die als "Porcelain" werd aangeboden. Omdat ik de pop zelf ook heb, en het type elders ook wordt aangeboden, weet ik zeker dat ze van Vinyl/kunststof is. De persoon die deze pop koopt, denkend dat hij iets héél bijzonders koopt, komt bedrogen uit met een plastic popje.

Vandaar dat ik dit forum wilde opzetten: hier kunnen poppeneigenaars samen van gedachten wisselen, kennis opdoen, discussieren over kleine en grote poppenweetjes.

De regels?
Houdt u zich aan de wet: plaatst u uw eigen Foto's, geen Foto's die inbreuk maken op andermans auteursrechten. Uiteraard zijn ook kwetsende, dreigende of anderszins wetsovertredende foto's en teksten niet toegestaan. De eigenaar van deze website houdt het recht (en de plicht) om dergelijke bijdragen te verwijderen. Meer over de wet-op-internet kunt u lezen in het (gratis te downloaden) eBoek van Arnoud Engelfriet, http://www.iusmentis.com/boek/

Andere regels zijn er niet. Wilt u een Topic starten met "Koop mijn Pop Op (bijv.) Marktplaats" met link erbij, dan mag dat. Meld u dan wèl even als de pop verkocht is.

Concreet:
Plaatst u van een Onbekende Pop zoveel mogelijk foto's en gegevens. De lengte, het materiaal (zo goed als u kunt), maakt u foto's van Merkjes en Bijzonderheden, en maak, als het even kan, ook een foto van de pop zònder kleertjes of eventuele pruik. De manier waarop de gewrichten van de pop gemaakt zijn, vertelt vaak veel over de herkomst en de leeftijd.

Wens ik u veel poppenplezier,
Jolie

Re: Hoe werkt dit Forum? Wat kan ik hier doen?

Hoe kan ik me hier aanmelden?

Kiest u in het menubalkje "Register":
hulp1

Er verschijnt dan een invulvenster dat u naar wens kunt invullen:
hulp2

Vervolgens kunt u behalve lezen ook nieuwe onderwerpen posten met "post new topic:"
hulp3

Èn u kunt antwoorden op berichten van anderen:
hulp4

Groet,
Jolie