Goedemorgen Durvina, ik weet niet of het een Wildebras is want, ze is niet gemerkt.
De schoentjes zijn gebreid , het is een heel gemakkelijk patroontje,
De maat maak ik kleiner of groter door dikkere of dunnere naalden te nemen.
Zet 33 steken op met naalden nr.2,5 en wit en brei 3,5 cm in boordpatroon 1rechts , 1 averechts . Kant dan aan weerszijden 10 steken af en brei verder met de middelste 13 steken in boordpatroon gedurende 2 cm . op het einde van de laatste naald 2 steken minderen en laat deze 11 steken wachten . Verder met marineblauw en naalden nr.2,5 breien als volgt : neem langs de wreef 14 steken op , brei de 11 steken , en neem nog 14 steken op langs de 2de kant van de wreef = 39 steken in totaal . Verder breien in ribbelsteek 2 naalden breien, dan aan weerszijden van de 11 middelste steken 1 steek minderen .herhaal deze minderingen elke 2de naald tot u 6 ribbels gebreid hebt en kant dan de steken af . Sluit de naden (achterkant en het zooltje) . Zet 10 steken op met marineblauw en brei 2 naalden ribbelsteek en kant dan af . naai dan dit riempje met onzichtbare steek op de witte voorkant van het schoentje.
PS
Ik maak er geen riempje op maar haak een koordje en rijg dat dan rondom het "schoentje " zo blijft het ook beter op zijn plaats zitten .
Groetjes Nickie