1 (edited by Mummyfrom2 2012-06-15 23:26:33)

Topic: oude ratti of iets anders? bakkeliet of porselein?

deze mooie iets loensende dame heb ik voor 7,50 kunnen kopen.
helaas weet ik niks van haar afkomst en ik wil graag meer over haar weten.
ik denk zelf dat ze al wat jaartjes heeft meegemaakt.
Er zat een trommeltje in haar rug die nu weg is.
ze is verbonden met ijzerdraad vanbinnen en is gemerkt in haar nekje met fp22.
het kan ook ep zijn maar dat hetonderste eraf is gesleten, ik weet het niet.
ze heeft een gesloten hoofdje en slaapoogjes met wimpers.
open mondje met tandjes.
Verder heeft ze geen geleed lichaam en is haar lichaam van hetzelfde matriaal als haar hoofdje.
alle informatie is erg welkom en ik zal nog foto's zonder kleding later plaatsten.
ik vind het uitkledien altijd een beetje eng.
het jurkje wassen was al een hele onderneming, het ios ook zón mooi jurkje.
al weet ik niet of het orgineel is want het past vrij nauw.
wel is het erg oud en was het flink vergeeld/vergrijsd.
weet iemand hier misschien iets van deze dame die ik lisa heb genoemd?
het enige wat ik kon vinden is een oude donker bruine ratti pop op marktplaats waar ik wel wat overeen komsten in zie.
(img)http://i48.tinypic.com/ri5110.jpg(img)
(img)http://i49.tinypic.com/wv30gl.jpg(img)
(img)http://i45.tinypic.com/2lid5xl.jpg(img)

en oja hoera foto's plaatsten is gelukt! weer wat wijzer!!

Re: oude ratti of iets anders? bakkeliet of porselein?

OH, ja, wat een ENIGE pop!!!!
HEEL zuinig op zijn, zou ik zeggen!

FP staat volgens mij voor "Friedrichrodaer Puppenfabrik", maar heel veel kan ik er niet over vinden.. Ik dacht nog even dat ze het als "Friedrichrodär" schreven, maar daarbij kan ik helemaal niets vinden...

Vermoedelijk is ze familie van deze 2 poppen:
http://www.worthpoint.com/worthopedia/v … -238832187
http://www.worthpoint.com/worthopedia/v … -239351513

Maar.... Hoeveel boeken ook claimen "HET complete book of dolls" te zijn, er ontbreken altijd merken (zoals dit merk ;-} Dat hier ook ontbreekt ;-})

Dus.. het blijft een zoektocht ;-)

Oh en cool dat het gelukt is met foto's plaatsen! :-)

Groetjes,
Jolie

Re: oude ratti of iets anders? bakkeliet of porselein?

hoi hoi,
wat fijn dat je me dat kunt vertellen dan weet ik iniedergeval al een stuk meer.
wel fijn te weten hoe oud ze ongeveer is, want dat is het enige wat ik er echt over kon vinden.
somigge pagina's vertaald google niet en mn duits is niet echt geweldig haha.
ik vind haar gewoon erg mooi en apart met haar een beetje loensende blik.
en idd geen boek heeft echt alle poppen merken, hans volk staat er namelijk ook niet tussen en die is toch wel redelijk bekend.
achja het blijft soms een zoektoch maar wel leuk.
ben ook nog steeds aan het zoeken naar de andere dames.
wie weet kom ik er ooit achter, en misschien wel nooit.
een beetje misterie is ook wel leuk.
iniedergeva bedankt ik blijf er voorlopig nog wel op door zoeken, ik heb nu iniedergeval 1 aanknopingspunt meer.
fijne avond en weltruste.
groetjes van hier.

Re: oude ratti of iets anders? bakkeliet of porselein?

En Google-vertaling maakt er altijd iets "prachtigs" van ;-)))) "Pop is erg groot en het hele lichaam volledig gearticuleerde zodat ze kan heel mooi liggende of zittende houding. Ik moet helaas, omwille van de ruimte van mijn mooie pop kunstenaar, (Goetz) afstand. De pop is perfect in orde, alleen de originele jurk vertelt de hand tekenen."
Heerlijke slapstick, die vertaal-robots :-)

Ja, een beetje zoektocht is best leuk, sommige mensen kopen liever "veilige" poppen, heel duidelijk gemerkt met ene bekend merk enzo, maar de minder bekende poppen kunnen zeker even leuke gezichtjes en uitstraling hebben!

Groetjes,
Jolie

Re: oude ratti of iets anders? bakkeliet of porselein?

Hoi hoi,
nou weer wat wijzer geworden deze week en mn boze bui weer afgekoeld.
Ik was weer eens aan het zoeken naar de geschiedenis achter mn poppen en kwam ineens een zelfde soort pop tegen maar dan van de maker frank popper?
Ik heb namelijk nog een pop gekocht met hetzelfde merk teken in de nek (fp22) dus nu heeft ze een leuk zusje!
Alleen is zij niet ge-elastiekt met ijzerdraad met met elastiek en zal ik haar armpjes moeten vastzetten.
Ik ben helemaal blij met haar, hetzelfde maar toch totaal anders.
Toen ik hier op verder zocht kwam ik meerdere van deze frank popper poppen tegen. Hellaas weet niemand van de geplaatste advertenties volgens mij echt zeker of ze nou van frank popper of van de friedrichrodear puppen fabriek zijn.
Als ik het google kom ik er 2 tegen onder die noemer en een stuk of 4 onder de naam frank popper.
Jammer dat over beide poppenmakers zo goed als niks terug te vinden is.
Ach ik blijf zoeken en wie weet kom ik er ooit nog eens achter. Voor nu heeft ze een gelijkwaardig vriendinnetje gekregen.
En al die "bekende merken" zijn er over 100 jaar nog omdat nu iedereen ze wel wil en er zuinig op is, de onbekende/minder gewilde merken zullen denk ik over een heleboel jaren een stuk zeldzamer zijn.
De tijd zal het leren, ik ben iniedergeval blij met mn 2de leuke poppenmeisje, nu nog een passende naam.
Eeven niets anders, weetje wat ik wel een leuk idee vindt, een soort poppen
ruil site. Ik denk dat we allemaal wel een een koop doen waar we achteraf spijt van hebben of minder blij mee zijn.
Als er nou een site was waar poppen liefhebbers hun minder leuke aankopen kunnen ruilen.
Ik heb b.v. niks met plastic of vleespoppen, maar wel een liefde voor papiermachee poppen. Stel dat er nou iemand is die het presies andersom heeft, dan zou het toch super zijn te ruilen? (met eventueel afhankelijk van de waarde, een bijbetaling)
maar goed misschien is er wel helemaal geen animo voor, ik weet het niet. Ik vond het eigenlijk wel een leuk idee.
Nou een hele fijna avond nog, groetjes van hier!
groetjes mieke

Re: oude ratti of iets anders? bakkeliet of porselein?

ja dat vind ik persoonlijk geen slecht idee,ik hou van vleespoppen ratti met dat kleine mondje!!!!