Topic: Link naar ...

Mijn Wildebras , Lizzy Batz en andere poppen die ik jammer genoeg van de hand moet doen.

https://www.marktplaats.nl/verkopers/3211356.html

Groetjes Nickie

Re: Link naar ...

Het doop-pakje is ook mooi, Nicky!

Hartelijke groetjes,
Jolie

Re: Link naar ...

Dankjewel Jolie .
Ja, het is een prachtig setje en ik heb het zelf gemaakt voor de doop van onze kleindochter.
Het is jammer, dat deze traditie ( want dat is het eigenlijk wel geworden ) er helemaal uitgaat.
Mijn kleindochter is nu 19 jaar en als ze kinderen krijgt, dan worden die met grote waarschijnlijkheid niet gedoopt. Zij vindt, dat je kinderen geen geloof kunt meegeven naar aanleiding van jouw eigen geloof. Zij laat ze liever , als ze groter zijn, hun eigen religie ( of helemaal geen ) kiezen. De wereld verandert. :-)

Groetjes Nickie

Re: Link naar ...

Ha Nickie,
Ja, dat hoor ik vaker, ook in kringen van 'best wel strenge christenen' (in mijn familie bijv.) Die zijn dan overgegaan naar een volwassen-doop-kerk. Ik snap het hoor.. Maar (helemaal met je eens...) het is ook een traditie, van (als baby) liefdevol opgenomen worden in een gemeenschap... ik vermoed dat mensen dat héél lang gedaan hebben, met welk ritueel dan ook, ook al voor er 'dopen' was in Europa.. Maarja, zoals je zegt... Tijden veranderen! :-)

We laten het huis over aan de 'huis-oppassers' en gaan nu van de zomer genieten in de Ardennen.. Misschien heb ik daar Wifi en kan ik wel af en toe inloggen :-)
Hartelijke groetjes en sterkte met de hitte allemaal!
Jolie

Re: Link naar ...

Fijne vakantie met je gezin Jolie. Geniet van de mooie natuur daar!
Het is hier niet meer zo'n drukkende warmte maar een heldere lucht met veel zon, wind en hier en daar een bui.
De kinderen hebben ons vandaag uit alle windstreken op de hoogte gehouden van het weer via de groeps-app ;-)
Zelfs een foto met een rode maan van Carla!

Hartelijke groetjes van Durvina