Hier volgt mijn reactie aan de Mevrouw die de pop zo verpakte dat hij gebroken bij Ineke aankwam.
Ze vraagt zich af, als ik haar woorden in mijn woorden samenvat, waar ik me mee bemoei, en stelt (in veel woorden) dat ze de pop goed heeft verpakt.
Ik leg in de mail uit waarom ik contact met haar heb opgenomen. En dat de definitie van 'goed verpakt' anno-nu anders is dan een paar jaar geleden. Je kunt daar kort of lang over discussiëren: als iets gebroken aankomt, was het niet goed verpakt.
Jammer dat het zo gaat, ik was juist zo BLIJ dat het aantal klachten hier gedaald was.
Wat vindt u als LEZER van dit forum, deze Verkoper laten staan in de lijst van Betrouwbare Verkopers, of de link weghalen?
Beste Efka,
Een discussie over de Verpakkingswijze, —of die Wel of Niet goed was, of die in het Verleden goed geweest is ja of nee—, heeft niet zoveel zin.
Wanneer iemand op mijn Forum een klacht heeft over een Verkoper die ik 4 jaar geleden, bij de Oprichting van het Forum, in de lijst "Betrouwbare Verkopers" heb gezet, dus die ik op persoonlijke titel en gebaseerd op eigen ervaring heb aanbevolen, dan stel ik graag de Verkoper in de gelegenheid kennis te nemen van het feit dat de klacht bestaat.
Zodat het geen situatie wordt van "roddel en zwartmaking." Om die reden verwijder ik ook klachten en/of namen van Verkopers wanneer de klacht ongefundeerd en/of hetzerig geformuleerd is.
Zodoende heb ik mij tot u gewend met deze klacht. Het leek mij niet meer dan netjes.
Versturen-per-post is niet meer hetzelfde als versturen-per-post een aantal jaren geleden. U kent de getallen ook, het gaat al snel om 100-miljoen meer pakjes dan een paar jaar geleden, ook u weet dat Pakketbezorgers met steeds grotere wagens moeten rijden en steeds sneller moeten werken voor een steeds kleiner loon.
Ook ik kan u verhalen vertellen van mensen die mij zeldzame K*R-baby-poppen in hun originele doos hebben opgestuurd, zonder extra verpakking, die wonderwel zonder 1 breukje of haarlijntje aankwamen.
De tijden zijn veranderd. Het is vervelend, maar het is niet anders.
Wanneer u dus ter ore komt dat de verpakkingsmethode niet meer werkt in augustus 2016, dan kunt u daar, heel eenvoudig, conclusies uit trekken. Dat zou ik ook doen.
Welke conclusies trekt, is geheel aan u.
Natuurlijk, ik kan u laten weten welke conclusies ik zou trekken, maar ik vertrouw er op dat u en ik hetzelfde soort rechtvaardigheidsgevoel hebben.
Met vriendelijke groet,
Jolie Martin