Topic: vreemde nasmaak

eindelijk is ze er, mijn langverwachte, super mooie, kunstzinnige en eigenlijk allermooiste uit mijn reborn verzameling: mila-maria, de buttercup kit van bonnie brown, gereborned door kunstenares chirstine raes van les bebes de christine noel.
het is zo'n lieverdje, en ze is werkelijk en ongeëvenaard prachtig gereborned. ze is alles wat ik hoopte, verwachtte en méér!

maar de rebornster zelf is me zo vreselijk tegengevallen :-(
ten eerste liet de verzending maar op zich wachten. ruim zes dagen na de storting van het geld heb ik dan maar zelf gemaild om te vragen of er iets mis was. ze had zelfs nog niet gekeken op de rekening of het geld al was toegekomen. dan heeft ze nog vier dagen gewacht om te versturen en uiteindelijk is ze dus pas na het weekend, de dinsdag toegekomen, meer dan tien dagen nadat het geld op haar rekening stond! rekening houdende met het feit dat ze in belgië gekocht en verzonden is, is dit ontzettend lang, het gaat verdorie sneller vanuit het buitenland!
ik vond het al niet leuk dat ik zelf moest mailen om nieuws te ontvangen, of het geld dus effectief was toegekomen op haar rekening. dat is niet bepaald een goede service, vind ik zo. dan moest het ook nog zo lang duren voor mila eindelijk arriveerde, ik dacht al bijna dat ze haar te voet ging komen brengen :-s
de doos openen is meestal een feestje. de baby reborn zit meestal netjes verpakt in een dekentje, meestal zit er met het certificaat en de oplagenummer ook nog een kaartje bij van de rebornster, al dan niet gelamineerd, een knuffeltje of ander speeltje, het magneetspeentje zit in een leuk papiertje of organza zakje...
maar hier zat mila in een gewone (tweedehands) doos, gevuld met balonnen (goedkoper dan bubbeltjes plastiek) en mila zelf zat in een linnen zak met een weggooi luier op haar koppie. niet lekker in een dekentje, maar gewoon als de letterlijke kat in een zak :-(
nog nooit heb ik zo'n zielige presentatie meegemaakt. zelfs mijn tweedehands poppen zijn mooier verpakt! nou ja, denk ik maar, dat is uiteindelijk niet het bijzonderste, belangrijker is dat mila maar ongeschonden en mooi is. nou, mooi is ze zeker, daar niet van. ik ben echt helemaal in de wolken met haar en ze is echt de mooiste babypop uit mijn bescheiden verzameling, zonder twijfel. dus maak ik enkele hele mooie foto's en stuur er enkele door naar de rebornster, met vriendelijke groeten. ik vermeld haar dat mila werkelijk zeer mooi is en aan mijn stoutste dromen voldoet!
maar ik krijg geen antwoordje terug. niks. stilte. geen mailtje, en dat kost niks nochtans! ja kijk, daar word ik dan toch wat sikkeneurig van. vriendelijkheid kost geen cent. ik hoef echt niet de beste vriendjes te worden met de rebornster - verkoper, tenslotte heb je een klant - verkoper relatie, maar het laat toch een wrang gevoel na. Ineke en anneke doeven uit nederland schreven me meteen, nog dezelfde dag, terug, terwijl ik de poppen niet eens rechtstreeks van hen kocht, maar overkocht van een liefhebber die stopte met haar hobby! dat geeft toch meteen een heel ander gevoel en daar maak je dan ook publiciteit voor! ik weet nu al, hoe mooi haar reborn baby's ook zijn, dat ik geen christine poppen meer zal kopen en dat ik ook niemand zal doorsturen naar haar nursery. vreemd hé, maar zoiets maakt toch verschil hoor!

verder probeer ik dit negatief gevoel niet te projecteren op mila, want dat lief poppedijntje kan er ook niet aan doen hé ;-)! ik smelt als ik naar haar kijk en vind haar, net zoals al mijn poppekindjes, heel speciaal. we laten onze pret niet bederven, maar ik wou het toch even van mijn hart ;-)

Re: vreemde nasmaak

Hallo Mamaginie, welkom op het poppenforum, en sorry voor mijn late reactie... Er zat een vakantie tussen, zeg maar ;-}
Ja, ik begrijp je gevoel.... Dit verwacht je niet van iemand die een stukje van zichzelf (wat je een creatie toch kunt noemen, of het nu een schilderij, een beeldhouwwerk, een pop, of een gehaakte sprei is) aan iemand anders verkoopt.. OK, zelf ben ik geen verkoper, geen handelaar, maar wat ik zie als koper, is dat véél mensen inderdaad met meer liefde hun geliefde kunstwerk (zoals ik een pop, maar óók een sprei, toch zie) aan een ander overdragen.
Een enkeling komt zijn of haar (door een ander gemaakte) pop zèlf brengen, om er zeker van te zijn dat de pop een goed adres krijgt en heel aankomt.
De meeste mensen reageren ook wel als je een fotootje van de pop op haar nieuwe plek stuurt. Omdat ze gewoon ook met moeite afscheid nemen, of blij zijn dat een ander blij is met het kunstwerkje dat nu "bij hen woont."

Ingepakt in ballonnen, ik had er nog nóóit van gehoord.
Ja, het maakt verschil, hoe een verkoper zich presenteert, een popje verpakt, en al die kleine dingetjes. Bijvoorbeeld een stukje van schoentje nastuurt dat is gevallen bij het verpakken. Of een kaartje, of een mailtje.

Als het er niet is, dan ga ik er maar vanuit dat er een reden voor is. Even geen tijd, even geen middelen, met verdriet afscheid genomen, noodgedwongen door een verhuizing afscheid genomen. Of soms gewoon: gebrek aan kennis. Dan zie je dat iemand héél erg zijn best heeft gedaan de verpakking waterdicht te maken, maar....niet heeft gedacht aan "stoten en vallen", wat een veel groter probleem/gevaar is.
Maargoed, dat is niet van toepassing op iemand die heel ervaren is, veel poppen maakt en verkoopt.
Inderdaad, Mila kan er ook niets aan doen :-) Neem het haar maar niet kwalijk, denk maar aan andere dingen als je naar haar kijkt, of denk gewoon iets als "bij mij is ze beter op haar plek" :-)
Je vergeet het uiteindelijk wel weer, of de "tabaksgeur" die aan een pop hangt (mijn ervaring dan) verdwijnt, net als de herinnering aan slechte verpakkingen.
Hopelijk lezen verkopers je berichtje, en snappen ze dat ook de presentatie, het contact rond de verkoop, er iets toe doet. Véél mensen snappen dat maar al te goed, vinden het zelfs vervelend als je niets zou laten horen als het popje is aangekomen, en die enkeling die dat niet weet, kan iets leren van je berichtje :-)

Groetjes,
Jolie

Re: vreemde nasmaak

THIS SIDE IS NOT FOR ADVERTICE PLEASE