Topic: We zijn weer thuis! En straks misschien thuis in een ..nieuw huis!

doos

En toen was het ineens weer Eind Augustus... De vakantie zit er weer op.

Jammergenoeg kun je 'online' nooit zeggen "Joehoe! Wij zijn even weg!" Inbrekers schijnen dat ook te lezen. Al moet je altijd beducht blijven op inbrekers, helaas ;-/

Maargoed, wij waren dus weg! :-)
Eerst naar Engeland, en daarna kamperen.

De meeste mensen zijn na zo'n kort verblijf in de modder / de stekende zon dolblij dat ze weer thuis zijn ;-) Wij ook hoor, daar niet van ;-) Maar wij realiseerden ons....... 'Ons huisje wordt ECHT te klein.'

Natuurlijk: het is een luxeprobleem. Vroeger leefden mensen met grotere gezinnen op 2 kleine verdiepinkjes van 35 m2, zonder zolder of noemenswaardige tuin. Vroeger hadden mensen niet zoveel boeken, kleren, werk aan huis, laat staan.... poppen of andere hobbies ;-}

Dus, terwijl we alweer aan het werk waren, (er moet een boek voor Arnoud naar de drukker een dezer dagen) maakten we een afspraak om een huis hier vlakbij te bekijken. Een véél groter huis, zo'n drie keer zo groot als ons huidige huis.

Inmiddels lijkt de kans groot geworden dat het doorgaat: als alles meezit, verhuizen we ergens in volgend jaar naar dat grotere huis. Desnoods met de bakfiets ;-)

Er moeten nog wel BERGEN werk verzet worden, zowel aan ons oude als aan het nieuwe huis. Het nieuwe (jaren dertig) huis heeft brandgevaarlijke plafonds, om maar wat te noemen. En ons huidige huis is pas verkoopbaar als we het leuk inrichten en de allerlaatste vervallen hoekjes opknappen.

Ondertussen gaat het leven gewoon door, de kinderen gaan naar nieuwe klassen, Arnouds boek is bijna gezet, en onder de eettafel ligt, bij gebrek aan ruimte ;-) een popje dat deels gerestaureerd is :-)

Een spannende tijd dus, maar gelukkig wel een positief spannende tijd :-)

Groetjes,
Jolie

Re: We zijn weer thuis! En straks misschien thuis in een ..nieuw huis!

Fijn dat je er weer bent Jolie!
Sterkte met jullie nieuwe jaren-30 huis. Wie weet wat voor mooie balken er te voorschijn komen als al dat zachtboard of wat-dan-ook er uit gaat! Zo'n huis heeft al heel wat meegemaakt, net als oude poppen!

Lieve groetjes,
Durvina

Re: We zijn weer thuis! En straks misschien thuis in een ..nieuw huis!

Leuk dat je gaat verhuizen jolie ik hoop dat je het leuk vind met al je popen en dat je ze alemaal laat zien

Re: We zijn weer thuis! En straks misschien thuis in een ..nieuw huis!

En toen was het opeens eind augustus 2014!
Hoe gaat het nu met Jolie? Nog steeds aan het renoveren van het nieuwe oude huis? Wat een werk hè¨!

Wij krijgen een nieuwe badkamer (nou ja, krijgen :-/. De oude is van 1970 en nooit vernieuwd.
Op de dag houd ik dit computerkamertje ( waar ook m'n poppen staan) maar dicht.
De badkamer is er recht tegenover. Gisteren zijn ze begonnen met slopen.
De poppen hoefden niet in een verhuisdoos, maar ik heb ze wel afgedekt tegen stof.

Nou Jolie, ik hoop dat jij je poppen gauw een mooi plekje kan geven en je ook weer een beetje tijd krijgt voor je poppensite.
We missen je wel hoor!

Hartelijke groetjes van Durvina

http://i60.tinypic.com/9jf3bs.jpg

Re: We zijn weer thuis! En straks misschien thuis in een ..nieuw huis!

Beste Durvina wij hebben dat al achter de rug , is altijd even behelpen .
Maar ik zie dat u alles al goed heb afgedekt en dat scheelt een boel werk ,
en je moet maar zo denken als het af is heb je weer een mooie badkamer
toch ! Sterkte hoor groetjes van Ineke

Re: We zijn weer thuis! En straks misschien thuis in een ..nieuw huis!

Hoi Jolie, Ik ben ook blij dat je verhuizing achter de rug is. Wat een klus he.
Ik heb nog een vraagje. Ik zie verhaaltjes die niet met poppen te maken hebben. Klopt dat of heb ik het mis. Het is toch een poppensite?
Veel groetjes,
mabroeke