Topic: poppen en Beren

Ik ben Mies en eindelijk is het me gelukt in te loggen.
Ik ben 84 jaar en dus niet zo bedreven op de comp.
Wel ben ik al zo,n 25 jaar met beren maken bezig, ook wel eens op een beurs gestaan met mijn eigen gemaakte beren en nog verkocht ook.
Op de beurzen kom je vanzelf ook de poppen tegen en zo is't gekomen.
Wel was ik vroeger al een poppenmoedertje.
Af en toe eens een pop gekocht, alleen als ik het gezicht mooi vond, van merken had ik toen geen verstand.
Wij hebben 2 dochters die ook met popen speelden, dus poppenkleertjes naaien was niks nieuws voor me  , zo ook voor de dochters. En klein dochters.
Als ik een beer verkocht had kon ik soms een pop kopen en boeken .
Nu ben ik zover vanwege mijn leeftijd,dat ik moet gaan opruimen, De kinderen hebben er geen ruimte en ook niet DE belangstelling voor. Als ik er achter ben hoe het moet, zet ik er wat foto's op.
Leora. mijn kleindochter  van 17 zit een schooljaar in Spanje om Spaans te leren.
Jolie  hart bedankt voor de uitgebreide uitleg.
ik doe mijn best .
Groetjes Mies.
P S mijn Engels is niet zo best.

Re: poppen en Beren

Ha Mies,
Welkom op het poppenforum!
Wat een goed nieuws dat het gelukt is!!
We hadden op internet gezocht, en zagen bij je naam een foto van een jong meisje op ski's; haar een bericht gestuurd, en niets teruggehoord... :-) Toen dachten we al... "Oei... Het was vast een naamgenote... Maar wie is nu de èchte Mies..? En... HOE vinden we haar...?!" :-)

Zo knap, zelfgemaakte beren, daar komt heel wat bij kijken...
En ja, de merken waren vroeger minder belangrijk, als ik in "oude boeken" kijk, dan gaat het daar veel minder over.... Wel zo fijn eigenlijk. Een pop moet allereerst mooi zijn, een gezichtje hebben dat aanspreekt.

Het "Engels" op deze site is alleen van de "software", zelf plaatsen we niets in het Engels. Als ik kon, zou ik de "knopjes" en links omschakelen naar Nederlands, maar daar heb ik nog geen extra software voor gevonden :-)

Veel plezier met het forum en hartelijke groetjes,
Jolie

3 (edited by Mies33 2017-10-25 15:16:19)

Re: poppen en Beren

Hier komt een foto van een eigen gemaakte beer. Die ga ik er nu proberen bij te zetten. Ik hoop dat het lukt.
http://i68.tinypic.com/2rrb8ug.jpg

Re: poppen en Beren

het is gelukt ,dank zij hulp van mijn man. maar het was niet makkelijk.
de beer is van krulletjes katoen ,waar ze ook wel een een winter jack mee voeren .gevuld met vulling uit een kussen  die ik bij Ikea koop voor 4 euro. Hij is 48 cm lang en alles kan bewegen door de schijven in armen poten en hals
om een beer te maken duurt ongeveer 10 uur als alles mee zit  zeker de neus en oren is veel werk en de ogen.
de beren die ik toon zijn ook te koop. Ook komen er poppen op als ik dit in m,n eentje kan. de foto,s er op zetten bedoel ik.
Gr Mies    Alias Beredina