Topic: Standaards voor reborns

Ik heb 2 poppen ,die zittend heel mooi zijn,maar staand nog mooier.
Het  zijn "zit"poppen ,gelukkig kan ik de beentje wel draaien.
zijn er speciale standaards voor.
De grootste is ongeveer 60 cm de kleine is 50 centimeter.
Waar kan ik ze het mooist mee laten staan?
Hoop dat iemand weet wat de mogelijkheden zijn.

Groetjes Nicoline

Re: Standaards voor reborns

Ha Nicoline,
Zouden ze misschien kunnen staan met een standaard voor poppen met een 'extra brede taille', zoals deze:
http://www.theearthtoymall.com/kadost3whfie.html
Deze winkel heeft hier een Maattabel, daarin kun je de maten van je pop opzoeken:
http://www.theearthtoymall.com/clhefordesia.html

Er staat geen gewicht bij, dat vind ik zelf ook altijd belangrijk: een zware standaard, bij een zware pop..

ik heb zelf (nog) geen ervaring met deze winkel, maar ik had 'm gebookmarked (het is vaak moeilijk goeie standaards te vinden, vindik... Alle tips zijn welkom!)

Groetjes,
Jolie

Re: Standaards voor reborns

Hoi Joli,

Sorry dat ik zo laat reageer op je mailtje.
Ik heb onlangs in het ziekenhuis gelegen en het herstel gaat erg langzaam.
Ik,ben niet zo gelukkig met het klemsysteem en lijkt me te licht voor de pop.
Heb een aantal van deze standaards voor kleine poppen ben daar ook niet echt gelukkig mee.
Ik snuffel nog wat verder en anders blijft de pop maar zittten.

Groetjes Nicoline

Re: Standaards voor reborns

Hoi Nicoline, oh wat naar, in het ziekenhuis gelegen — ik lees het NU pas... Hopelijk gaat het goed met je herstel, traag maar gestaag...

Ja, het klemsysteem heeft nadelen, eigenlijk zou ik van zóveel dingen die me opvallen foto's kunnen maken: beschadigingen in kleding of verf door een klem-standaard-die-te-strak-is (althans: dat vermoed ik dan als ik een pop met een wat strakke standaard ontvangen heb.) Maar ik maak dan geen fotootje, omdat ik bang ben dat het zo negatief klinkt, terwijl ik het zelf alleen maar bedoel als "oh, daar heb ik weer wat van geleerd" :-)
Het moet inderdaad allemaal heel erg goed passen, èn het juiste gewicht hebben.

ik maak soms ook wel eens iets zelf, een aluminium strip die ik ergens in vastklem, waaraan ik dan weer de pop vastmaak met een stuk antiek kant. Of een soort "autogordeltje" van zo'n sleutelhanger-ding. Maarja, ik kan me voorstellen dat niet iedereen zoiets mooi vindt (zelf kies ik dan voor veilig boven mooi, en werk zo'n "gordeltje" weg met een stoffen-haarbloem-van-Zeeman of een oud beertje :-))

In elk geval heel veel beterschap!
Groetjes,
Jolie