1 (edited by ienbischof 2014-11-03 14:32:36)

Topic: Voorstellen

Ik heb al een paar keer een bericht gepost, maar nog niet voorgesteld. Die optie had ik nog niet gevonden.
Ik ben niet echt een verzamelaar. Zoals ik al eens schreef, zag ik in een etalage een oude pop, die me deed denken aan de poppen waar ik vroeger mee speelde. Alleen waren die van porselein, de kop dan.

Ik had nog een ginny pop, van mijn dochter, zij speelde niet met poppen. Ze is dus nog nooit uit de kleren geweest. Ik heb er wel een rookstoel voor gemaakt, waar ze nog altijd in zit. De pop uit de etalage heb ik Roosje genoemd. Daarna heb ik in een rommelwinkel een Unica gekocht. Aan de kleertjes te zien, ongeveer 1965. Ik heb haar Sabine genoemd. De kop van een Unis France heb ik via marktplaats gekocht. Zij heet Jasmin. Ik ga er tzt een lijfje bij kopen.

Via marktplaats heb ik nog een Unica gekocht. Van papier machee. Die ben ik nu aan het opknappen. Ze heet Liedeweij. Haar Jurkje is ook bijna klaar.
http://i60.tinypic.com/2exy23b.jpg
Ik heb nog een stoel in gedachten.
Zelf ben ik 72 jaar oud. Ik zorg voor mijn man en heb een teckel die ik een paar keer per dag uitlaat.

Re: Voorstellen

Hallo Ien

U heeft ook de smaak te pakken ,bij mij ging het net zo eerst 1 en dan zag ik weer een leuke pop op marktplaats.
Ik ben zelf uit 1960 en heb er een paar uit dat jaar en vind de oudere papier mache poppen ook heel leuk vooral als ik er wat aan op kan knappen
Het is een leuke bezigheid ze schoonmaken ,repareren ,kleertjes er voor maken .
Leuk hoor dat u er ook plezier aan beleeft en op het forum ben .

Groeten van Ineke

Re: Voorstellen

Ha Ien, toen ik twee jaar geleden op het poppenforum kwam was ik bijna net zo oud als jij nu bent. Intussen is m'n verzameling goed uitgebreid. Ik ga het wat rustiger aan doen en geniet van het creatieve werk van jouw en Ineke!!!

Groetjes van Durvina.

Re: Voorstellen

welkom hier
ik vind dat popje met dat hoedje leuk!!
en een teckel lees ik , ik heb ook 12 jaar mogen genieten van een teckel en ik vind het geweldige honden!!!

Re: Voorstellen

Dag Juul,
Dat popje met het hoedje is alleen een kopje van een Unis France pop. Daar wil ik ooit een lijfje bij kopen of maken. Ik meen gezien te hebben op het forum, dat die kleine franse popjes vaak een vijfdelig lijf hadden. Misschien ga ik zelf nog een een poging wagen van oapier machee.

Teckels zijn geweldige honden, maar wel erg ondeugend.

Re: Voorstellen

Hallo Allemaal

zojuist lid geworden  't was even moeilijk maar enorm uit de brand geholpen! , al langere tijd dol op antieke/ oudere poppen. Vooral in de winter heerlijk om te prullen en te frutselen. Op dit moment bezig beetje te leren haken om zelf kleertjes te maken. Onderbroekje lukt wel maar dat is het dan ook voorlopig.
Iig hier genoeg te zien en te lezen om inspiratie op te doen dus alvast Aangenaam :-) En dank voor het Lidmaatschap!

mvg Miranda ( Mimi)

Re: Voorstellen

Welkom Mimi! Wat leuk dat je ook lid geworden bent. Was dat zo moeilijk?
Nu zijn we ook nieuwsgierig naar jouw poppen en de frutseltjes die je voor ze maakt!
Misschien nog even oefenen met het foto's plaatsen ;-)
Veel plezier op het forum!

Groetjes van Durvina

Re: Voorstellen

Hallo Mimi ,leuk dat je er ook bij komt :-)
Is altijd goed te horen dat er toch nog zoveel mensen gek op poppen zijn .
Ik heb dat ook ,ik ben zelf uit 1960 en heb een paar poppen v die tijd
maar ook de oudere poppen hebben mijn hard gestolen
EN n ook de gedachten dat het vroeger echt speelpoppen zijn geweest v kinderen
En dan ook inderdaad de kleertjes v d poppen
Wat voor poppen heb je zelf ?

Heel veel plezier ook en als je vragen heb kunnen we je misschien helpen

Hartelijke Groetjes van Ineke