Topic: Hulp gevraagd - Poppen collectie verkoop

Beste forumleden,

Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik ben hier terecht gekomen via een tip van een facebookvriend.
Ik heb een erfenis van tientallen poppen van mijn moeder. Zij is in eind 2012 overleden ten gevolge van een zeldzame neurologische aandoening.
Ze heeft de laatste 15 jaar van haar leven met heel veel plezier poppen verzameld, gemaakt en verhandeld. Het was in de periode dat ze ziek werd een van de weinig dingen waar ze nog plezier in had. Ze had een hele kamer (d'r poppenkamer) vol met kleertjes, wiegjes, mandjes, dekentjes en natuurlijk talloze poppen. Na haar overlijden heeft ze in deze kamer opgebaard gelegen.

Voor haar overlijden heeft mijn zus samen met mijn moeder getracht de collectie in kaart te brengen. Dit is ten dele gelukt. Ik en mijn zus zijn er nu aan toen om de collectie te verkopen. Ik sta op het punt om te verhuizen en ik wil de collectie voor die tijd het liefst verkocht hebben.

Gisteren heb ik de collectie als geheel op marktplaats gezet met een link naar Flickr met een groot aantal foto's. Het aantal reacties was overweldigend, het aantal 'aasgieren' echter ook. Mensen die de collectie voor 1000 eu willen overnemen etc.. Gelukkig ook hele lieve reacties, zoals een mevrouw die me juist waarschuwde voor de zg. aasgieren.

Het gaat om reborns, siliconen en vinyl poppen, aantal voorzien van certificaat. Ook poppen van Kruse (met doos) en veel toebehoren (mandjes, wiegjes, kleertjes, kleedjes, kinderwagen, ouderwetse baby-weegschaal etc). 
De marktplaats advertentie: http://link.marktplaats.nl/m914095859
De foto's zijn te zien op : https://www.flickr.com/photos/45115626@ … 785833907/

Mijn vraag is; van een aantal poppen weet ik weinig tot niets, ik heb ze onderzocht op merkjes of andere kenmerken die ik kan gebruiken om te googlen maar veelal weinig resultaat.. en belangrijker; geen indicatie van waarde.
Ik hoop dat iemand hier bereid is om mij te assisteren bij het bepalen van waarde  en om extra achtergrondinformatie over de poppen te vinden. Ik ben er niet op uit om megawinst te maken op deze poppen, ik vind het vooral belangrijk dat ze een tehuis vinden waar er net zo van wordt genoten als mijn moeder deed, ik wil echter ook niet de nagedachtenis van mijn moeder verkwanselen aan mensen die uit zijn op een koopje. Ik ben bereid om structurele hulp te belonen.

Ik weet niet wat de beste methode is; misschien zou ik beter alle poppen waarvan ik niets weet in dit topic moeten posten zodat forumleden er wat over kunnen zeggen? Wat denken jullie?

Groet
Ivo (en zus Barbara)